• Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998• Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998 • Anul III • Nr. 103 • Saptamana 29 decembrie 2007 - 4 ianuarie 2008 • Telefon: 0350719998
Stiri

Radical de Valcea->Utile->Concedierea: vina ta sau vina lui?   
Concedierea: vina ta sau vina lui?

 Concedierea: vina ta sau vina lui?

O concediere este fără doar şi poate traumatizantă. Fie că te consideri vinovat şi îţi pierzi încrederea în tine, fie că eşti furios şi îţi acuzi şefii, consecinţele pe termen lung pot fi grave. Cei care ajung în situaţia de a fi concediaţi de mai multe ori consideră că e vinovat sistemul sau că e o problemă de care nu au cum să scape. Pentru a preveni ca astfel de situaţii să se mai repete, trebuie, mai întâi, să stabileşti dacă ai fost concediat datorită personalităţii tale sau datorită lipsei de performanţă:
- Dacă ai fost singurul concediat ţi s-a dat o explicaţie obiectivă, sau ţi s-a spus doar că respectiva colaborare nu mai poate continua? Unii angajatori aleg să evite discuţiile şi nu intră în amănunte, folosind o explicaţie generală. În acest caz cea mai adesea cauză este personalitatea angajatului. Dacă însă, aţi fost mai mulţi angajaţi concediaţi în acelaşi timp, atunci ai destul de multe şanse să nu fi fost o problemă care ţinea de tine.
- Compania avea probleme financiare de care se ştia? A fost vorba de o reducere de personal sau o schimbare de domeniu de activitate? Departamentul tău a fost desfiinţat? Atunci dacă nu ai avut o contribuţie la falimentul sau schimbarea respectivă înseamnă că nu ai fost concediat din vina ta.
- Dacă ai fost înlocuit cu altcineva, atunci motivul a fost dat de performanţele tale.
- Ai fost concediat în primele 30 de zile? Atunci se poate să fi fost o problemă de adaptare la echipă, la stilul de muncă sau la cultura organizaţională.
- Ţi s-a atras atenţia, ai fost sancţionat sau ţi s-a cerut deseori să-ţi îmbunătăţeşti performanţele? De multe ori se întâmplă să ignori anumite avertismente, pentru că nu ţi se par chiar atât de importante. Dar ţinând cont de faptul că scara valorilor diferă de la om la om, există posibilitatea ca acele lucruri să fi fost foarte importante pentru şeful tău.
- Ţi-au scăpat şi alte indicii cum ar fi faptul că şeful şi colegii tăi deveniseră distanţi şi lipsiţi de răbdare?
Dacă nu ţi s-au explicat motivele pentru care ai fost concediat, nu vei reuşi să obţii prea multe explicaţii dacă te prezinţi furios şi îi acuzi de nedreptate. Poţi în schimb să porţi, calm, o discuţie în care să explici că ai vrea să afli care au fost greşelile tale pentru că doreşti să nu le mai repeţi şi la următorul loc de muncă. Desigur, nu există nici o garanţie că vei primi un răspuns cinstit, însă, în orice caz, mulţumeşte pentru timpul acordat. Nu vei rezolva nimic certându-te cu ei. Arătându-te în schimb, dornic să înveţi din greşeli s-ar putea să-şi schimbe părerea despre tine. Nu se ştie când ai nevoie de o recomandare!
In momentul de faţă nu ai nevoie să fii consolat, sau să ţi se ceară scuze. Nu-ţi vor folosi. Ai nevoie în schimb de un punct de vedere obiectiv, legat de greşelile făcute, de stilul de muncă sau modul în care te comporţi într-un colectiv. Experienţa căpătată în astfel de condiţii poate fi foarte valoroasă pentru cursul carierei tale. Dacă vei trage concluziile potrivite, vei avea numai de câştigat! Dacă însă, te vei descuraja, îi vei acuza pe ceilalţi de eşecul tău sau vei considera că nu eşti bun de nimic, cariera ta va intra pe o pantă descrescătoare. Totul ţine de atitudinea cu care priveşti această experienţă.
Dacă îţi permiţi, de foarte mare ajutor poate fi sfatul unui consilier de carieră sau al unui coach. Ei cunosc foarte multe astfel de cazuri şi vor şti care sunt paşii pe care trebuie să-i urmezi pentru a ieşi din impas: reevaluarea posibilităţilor şi aptitudinilor, analiza ofertelor de pe piaţă, posibilitatea urmării unor cursuri de perfecţionare, reconstruirea unui CV şi căutarea unui alt loc de muncă.
Ce trebuie să faci la următorul job pentru a nu mai ajunge în această situaţie: să ceri feedback la intervale regulate, şi să ţii cont de ceea ce ţi se spune. O formă de a întreba cum se prezintă situaţia ta poate fi: ''Ce ar mai trebui să fac?'' sau ''Ce nu ar mai trebui să fac?''. Vei obţine un răspuns mai amănunţit şi mai la obiect decât dacă întrebi: ''Mă descurc bine?''
Nu există job absolut sigur, dar fiind mereu la curent cu situaţia în care te afli poţi să previi sau să fii pregătit pentru o concediere.




by radical, Marti, 27 Noiembrie 2007 12:59, Comentarii(0)
Comentarii


MKPNews ©2004-2005 All rights reserved
 



Instalare si configurare Lucian Avram - avram_lucian@yahoo.com
Continutul acestui site: texte, imagini, audio si video sunt protejate prin dreptul de autor.
Copyright © 2005 SC Impact Press SRL


MKPortal M1.1 Rc1 ©2003-2005 All rights reserved
Pagina generata in 0.32203 secunde cu 12 queries